Gratis Verzending   |   30 dagen om te retourneren
  • Veelgestelde vragen
    • Problemen bij het bestellen
    • Betaling, promoties & kortingsbonnen
    • Producten, merken & voorraden
    • Retournering & Restitutie
    • Bezorging & verzending
    • Technisch
  • VERZENDING & RETOURNEREN
    • Hoe werkt retourneren
    • Vragen
  • Contact
  • Problemen bij het bestellen
  • Betaling, promoties & kortingsbonnen
  • Producten, merken & voorraden
  • Retournering & Restitutie
  • Bezorging & verzending
  • Technisch
  • Hoe werkt retourneren
  • Vragen

Hoe je een artikel retourneert

Step 1 Verpak uw artikel zorgvuldig, idealiter in dezelfde verpakking als waarin u het heeft ontvangen. Houd er rekening mee dat alle geretourneerde artikelen in hun oorspronkelijke staat moeten worden verzonden en all originele accessoires bevatten, bijvoorbeeld een brillendoek, een brillenkoker, een certificaat van echtheid, etc.
Step 2 Vul een retournota in en voeg deze toe aan uw pakket. Het is erg belangrijk om dit formulier bij uw artikel(en) in uw pakket toe te voegen zodat wij uw retournering direct kunnen verwerken zodra deze bij ons magazijn aankomt.
Heeft u een nieuwe retournota nodig? Download het hier.
Step 3 Zodra uw pakket is ingepakt, hoeft u alleen maar uw retour bij uw lokale postkantoor of koeriersbedrijf in te leveren en het te laten terugsturen naar ons verzamelpunt in:

eyerim - Petra Ptackova Markmandsgade 4, 3.th, 2300 Copenhagen S Denmark
Gebruikt u een bezorgmethode waarvoor een contactnummer nodig is? Neem dan contact op met ons klantenserviceteam dat u in dit geval verder zal helpen.

*De verpakking en bezorgmethode die u gebruikt, moeten veilig zijn. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor producten die op hun weg terug naar ons toe zijn beschadigd of verloren zijn gegaan.
Step 4 Geef het wat tijd. Het kan tot wel 10 werkdagen duren vanaf de dag dat u het pakket verzendt voordat uw retournering wordt afgeleverd en verwerkt in ons verzamelpunt.

Step 5 Zodra wij uw retournering ontvangen en geïnspecteerd hebben in ons warenhuis, sturen we u een email om u hierover te informeren.
Direct daarna zal een volledige terugbetaling geïnitieerd worden. Houd er rekening mee dat het 2 tot 5 werkdagen duurt voordat uw geld weer op uw bankrekening verschijnt. Dit is afhankelijk van uw betaalmethode, uw type rekening of het beleid dat uw bank hanteert.

Problemen bij het bestellen

  • Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

    De geschatte levertijd van uw bestelling staat altijd in de bevestigingsmail van uw bestelling en wordt getoond in werkdagen (het weekend & feestdagen uitgezonderd).

  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, gaat alles wel goed?

    Als u uw orderbevestiging niet kunt vinden in uw inbox, volgt u dan de onderstaande stappen:

    • Zorg ervoor dat u uw 'Spam' of 'Promoties' sectie in uw mailbox controleert
    • Controleer of u klaar bent met het plaatsen van uw bestelling (succesvolle betaling)

    Als u uw orderbevestiging nog steeds niet kunt vinden, is de kans groot dat u uw e-mailadres verkeerd heeft getypt of dat uw betaling niet is verwerkt. Neem alstublieft contact op met ons klantenservice team om zoveel mogelijk details over het probleem door te geven en we zullen proberen het voor u op te lossen.

  • Kan ik mijn bestelling aanpassen nadat ik deze geplaatst heb?

    We kunnen geen wijzigingen meer aanbrengen nadat u uw bestelling hebt geplaatst, inclusief het wijzigen van de kleur/maat van het product, de bezorgmethode of de betaalmethode.

    U kunt echter mogelijk uw bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen als deze nog niet naar u verzonden is.

    Als u uw bestelling wil annuleren, neem dan contact op met onze klantenservice met uw bestelnummer en laat het ons weten waarom je de bestelling annuleert. We zullen uw annuleringsverzoek zo snel mogelijk verwerken en u een bevestiging van uw terugbetaling sturen.

  • Wat moet ik doen als mijn tracking code niet werkt?

    Bij sommige bezorgdiensten kan het 1-4 dagen duren voordat deze tracerings informatie is geactiveerd.

    Als uw tracerings informatie niet binnen deze periode is bijgewerkt of uw pakket ergens vastzit, neem dan contact op met ons klantenserviceteam, zodat we u verder kunnen helpen. 

  • Kan ik mijn bestelling annuleren nadat ik deze geplaatst heb?

    Als u uw bestelling nog niet verzonden is, neem dan contact op met onze klantenservice met uw bestelnummer en laat het ons weten waarom u de bestelling annuleert.

    We zullen uw annuleringsverzoek zo snel mogelijk verwerken en u een bevestiging van uw terugbetaling sturen (behalve als u betalen-bij-aankomst als betaalmethode hebt gebruikt). Als u uw bestelling annuleert, kan het vijf werkdagen duren voordat uw bank of kaartuitgever uw tegoeden weer beschikbaar voor u heeft gemaakt.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren nadat het al naar mij verzonden is?

    We kunnen uw bestelling niet annuleren nadat deze al naar u verzonden is.

    Als u uw levering wilt annuleren, raden wij u aan contact op te nemen met het bezorgbedrijf dat uw pakket in uw land zal bezorgen en vraag hen uw pakket terug te sturen naar de afzender. Als zij uw verzoek in de tussentijd niet verwerken, kunt u het pakket bij aankomst weigeren en wordt het automatisch naar ons teruggestuurd.

    Zodra we uw geweigerde pakket hebben ontvangen, nemen we contact met u op en verwerken we uw teruggave als u vooraf heeft betaald. 

  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

    De manier waarop u uw bestelling kunt annuleren, is afhankelijk van de huidige status van uw bestelling.

    Als uw bestelling nog niet verzonden is, neem dan contact op met onze klantenservice met uw bestelnummer en laat het ons weten waarom je de bestelling annuleert. We zullen uw annuleringsverzoek zo snel mogelijk verwerken en u een bevestiging van uw terugbetaling sturen.

    Als uw bestelling al is verzonden, dan kunnen wij het niet meer annuleren. Als u uw levering alsnog wil annuleren, raden wij u aan contact op te nemen met het bezorgbedrijf dat uw pakket in uw land zal bezorgen en vraag hen uw pakket terug te sturen naar de afzender. Als zij uw verzoek in de tussentijd niet verwerken, kunt u het pakket bij aankomst weigeren en wordt het automatisch naar ons teruggestuurd.


    Zodra we uw geweigerde pakket hebben ontvangen, nemen we contact met u op en verwerken we uw teruggave als u vooraf heeft betaald. 

  • Hoe kan ik in contact komen met jullie klantenservice?

    We willen het winkelen met eyerim gemakkelijk en eenvoudig maken, maar we weten dat u misschien wat vragen heeft, dus daarom hebben we deze pagina ontwikkeld.

    Hopelijk vindt u de antwoorden die u zoekt. Als u echter toch contact met ons wil opnemen, staan we elke werkdag het hele jaar door voor u klaar. Als u contact met ons wil opnemen, kiest u gewoon een van de onderstaande contactopties zodat we u verder kunnen helpen.

    email address   contact@eyerim.nl

  • Ik heb een verkeerd of beschadigd product ontvangen, wat moet ik doen?

    Als u dit ooit zal overkomen, dan spijt dit ons ten zeerste. We doen ons best om een dergelijke situatie te voorkomen en we willen situaties met defecte producten dan ook direct oplossen.

    Zodra u een fout ontdekt, neem dan contact op met ons klantenservice team met:
    • uw bestellingsnummer
    • de naam van het defecte product
    • een beschrijving van de fout (bij voorkeur met afbeeldingen)

    Zodra wij uw beschadigde of defecte product hebben ontvangen, zullen wij de kosten van uw verzendkosten terugbetalen en u zo snel mogelijk een vervangend artikel toesturen.

  • Ik heb een onjuist artikel in mijn bestelling ontvangen, wat moet ik doen?

    Als u dit ooit zal overkomen, dan spijt dit ons ten zeerste. We doen ons best om een dergelijke situatie te voorkomen en we willen situaties met defecte producten dan ook direct oplossen.

    Neem vervolgens contact op met ons klantenservice team met uw bestellingsnummer en de naam van het incorrecte artikel.

    We nemen contact met u op met verdere instructies en sturen u zo snel mogelijk een vervangend artikel toe.

  • Leveren jullie een factuur met mijn bestelling?

    We stellen bij elke bestelling altijd een factuur op.

    Uw factuur staat in uw bevestigingsmail wanneer uw bestelling wordt verzonden. We voegen het ook in een papieren vorm toe aan uw pakket.

  • Kan ik als een bedrijf winkelen en daar ook de juiste factuur bij ontvangen?

    Deze manier van winkelen is momenteel niet geoptimaliseerd op onze website en u kunt de optie "winkelen als een bedrijf" dan ook niet kiezen bij het afrekenen.

    Volg de onderstaande stappen om toch als een bedrijf te kunnen winkelen:
    • Plaats uw bestelling als normale klant
    • Als u eenmaal uw bevestigingsmail voor de bestelling hebt ontvangen, neemt u contact op met onze klantenservice en vraagt u hen uw factuurgegevens te wijzigen
    • Vergeet niet uw volledige bedrijfsadres en btw-nummer in de e-mail te vermelden, zodat we uw factuurgegevens onmiddellijk kunnen bijwerken
    • Uw factuur wordt u per e-mail verzonden of in uw pakket bezorgd zodra uw bestelling is afgeleverd

  • Wat gebeurt er als er iets niet correct is op de factuur van mijn bestelling?

    Als u problemen ondervindt met de factuur die u van ons hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice die dit vervolgens voor u op kunnen lossen.

  • Ik heb mijn factuur niet ontvangen, wat moet ik doen?

    Uw factuur ontbreekt in het pakket? Maak u zich geen zorgen - u kunt een elektronische versie van uw factuur in uw bevestigingsmail voor verzending vinden.

  • Ik heb mijn bestelling geannuleerd - wanneer beschik ik weer over mijn geld?

    Wanneer u de bestelling annuleert, wordt uw geld opnieuw beschikbaar gesteld. Zodra uw terugbetaling is gestart, duurt het 2-5 werkdagen om het geld weer terug te zien op uw bankrekening. Dit kan echter variëren, afhankelijk van uw creditcard, het type rekening en het beleid van uw bank.

  • Kan ik geld terug krijgen als de prijs is veranderd sinds ik mijn bestelling geplaatst heb?

    Als een online bedrijf veranderen onze prijzen als reactie op onze marketingactiviteit, voorraad en de vraag van klanten. In dit geval kunnen we het verschil niet terugbetalen.

Vragen

  • Is het mogelijk de (zonne)bril die ik heb ontvangen terug te brengen?

    Ja, absoluut. Dankzij ons 30-dagen retourbeleid, winkel je zonder risico's.

    Als het door u bestelde product niet aan uw verwachtingen voldoet, of niet op uw gezicht past, dan kunt u dit binnen 30 dagen na ontvangst naar ons terugsturen.

    Klik hier om onze Retourgids te bekijken.

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Zoals alles op eyerim, is retourneren uiterst simpel en eenvoudig. Het enige dat u hoeft te doen is uw product zorgvuldig inpakken, het liefst in dezelfde verpakking waarin u het hebt ontvangen, en het terug sturen naar ons verzamelpunt in Netherland.

    Klik hier om onze stapsgewijze Retourgids te bekijken.

  • Wat is jullie algemene Retourbeleid?

    Als u ernaar op zoek bent om een defect of verkeerd product terug te sturen, klik dan hier, zodat we dit voor u kunnen regelen. Als u een nieuwe retournota nodig heeft, klik dan hier.

    Wilt u iets terugsturen? Geen probleem!
    • U kunt elk product retourneren, met terugbetaling, binnen 30 dagen na het ontvangst van uw oorspronkelijke bestelling.
    • Als u een andere maat of kleur wenst, stuur dan uw ongewenste item terug en plaats een nieuwe bestelling.
    • Het is niet nodig om ons te laten weten dat u iets retourneert, vul gewoon de retournota in voeg deze bij uw pakket.
    • We betalen de prijs die u hebt betaald voor uw gehele bestelling terug naar uw oorspronkelijke betaalmethode.
    • We kunnen de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.
    • De goederen zijn uw verantwoordelijkheid totdat ze ons magazijn bereiken, zorg er dus voor dat ze op de juiste manier zijn ingepakt en onderweg niet beschadigd kunnen raken!
    • Het artikel moet worden geretourneerd in de originele verpakking inclusief: de brillendoos, alle accessoires, een certificaat van echtheid en ook de fabrikantsbezegeling.
    • In het onwaarschijnlijke geval dat een artikel naar ons wordt teruggezonden in een ongeschikte staat of buiten het 30 dagen retourbeleid, moeten we het misschien naar u terugsturen.
    • Wij zijn niet verantwoordelijk voor artikelen die per ongeluk aan ons zijn geretourneerd. Als u deze naar u teruggestuurd wilt krijgen, kunnen we u vragen om de verzendkosten hiervoor te betalen.
    • Afhankelijk van de beschikbare opties in uw land, bent u verantwoordelijk voor de kosten voor het retourneren van items.
    • De verpakking en de bezorgmethode die u gebruikt, moeten veilig zijn. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor producten die op hun weg terug naar ons zijn beschadigd of verloren zijn gegaan. Stuur alstublieft een bewijs van verzending.

    Klik hier om onze Retourgids te bekijken.

  • Hoe vul ik de retournota in?

    Het is heel eenvoudig! Volg gewoon de instructies op de nota, en zorg ervoor dat u alles correct noteert. We hebben deze gegevens nodig om uw retournering te verwerken. Als alles is ingevuld, voegt u de nota in uw pakket met de artikel(en) die u retourneert.

    Hier is een kort voorproefje van hoe het eruit zou moeten zien:
    how to use discount voucher

  • Kan ik een artikel terug sturen met als doel om het te ruilen in plaats van een terugbetaling te ontvangen?

    We kunnen helaas geen ruilvoorwaarde aanbieden op geretourneerde artikelen; alle geretourneerde artikelen worden automatisch geannuleerd en terugbetaald.

    Als u een andere maat, kleur of een geheel ander model wilt bestellen, hoeft u enkel maar een nieuwe bestelling op onze website te plaatsen.

  • Betalen jullie de verzendkosten als ik iets retourneer?

    U moet de kosten van het terugzenden van het product zelf vergoeden, maar uw retourkosten zullen in sommige omstandigheden worden terugbetaald. Een voorbeeld is als u een verkeerd of defect product ontvangt.

    Helaas kunnen we de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.

  • Betalen jullie de kosten van lenzen op sterkte terug?

    Helaas kunnen we de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.

    Als u uw lenzen wilt bewaren, sturen wij uw retour naar ons optisch lab om uw lenzen op sterkte op professionele wijze uit het montuur te halen en naar u terug te sturen. We raden u echter ten zeerste aan om deze lenzen niet te hergebruiken in combinatie met een ander montuur, omdat ze op maat zijn gemaakt voor het specifieke montuur dat besteld is. Hierdoor kunnen deze lenzen uw gezichtsvermogen schaden als ze eenmaal in een alternatieve montuurvorm en/of maat worden gebruikt.

    LET OP: We kunnen de kosten van uw lenzen op sterkte niet terugbetalen wanneer u uw bestelling bij ons geplaatst hebt, zelfs niet als uw bestelling nog niet bij u is afgeleverd.

  • Hebben jullie mijn retournering al ontvangen?

    Zodra uw retour door ons is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u dit te laten weten. Het kan tot wel 10 werkdagen duren vanaf de dag van verzending voor uw retournering bij ons wordt afgeleverd.

    Zorg er wanneer mogelijk voor dat u een bewijs van verzending ontvangt van uw postkantoor en bewaar het veilig totdat uw retourzending is verwerkt. Op deze manier kunt u de reis van het pakket nauwlettend in de gaten houden tot het bij ons is aangekomen.

  • Ik heb een artikel geretourneerd en het is incorrect terugbetaald.

    Het spijt ons echt als we een fout hebben gemaakt. Neem contact op met ons klantenserviceteam, zodat we het voor u kunnen oplossen.

    Houd er echter rekening mee dat we lenzen op sterkte en de kosten gemaakt bij.

  • Wat gebeurt er als ik vergeten ben om mijn retournota toe te voegen aan mijn pakket?

    Vergeten om uw retournota bij uw pakket toe te voegen? Maakt u zich geen zorgen - ons retourteam zal uw bestelling waarschijnlijk op uw naam kunnen identificeren, dus dan weten we dat het pakket van u is.

    Zodra uw bestelling door ons is verwerkt en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat alles in orde is en dat u de komende dagen een terugbetaling kunt verwachten. 

  • Hoe lang duurt het voordat ik de terugbetaling kan terugzien op mijn rekening?

    We zijn verplicht om uw terugbetaling binnen 14 kalenderdagen te starten nadat u afziet van uw aankoop. Maar, we zijn niet verplicht dit te doen voordat wij uw retournering of bewijs van terugzending hebben ontvangen.

    Zodra uw terugbetaling is gestart, duurt het 2-5 werkdagen om het geld terug te zien op uw bankrekening. Dit kan echter variëren, afhankelijk van uw creditcard, het type rekening en het beleid van uw bank.

  • Ik heb een verkeerd of defect product ontvangen, wat moet ik doen?

    Als u dit ooit zal overkomen, dan spijt dit ons ten zeerste. We doen ons best om een dergelijke situatie te voorkomen en we willen situaties met defecte producten dan ook direct oplossen.

    Zodra u een fout ontdekt, neem dan contact op met ons klantenservice team met:
    • uw bestellingsnummer
    • de naam van het defecte product
    • een beschrijving van de fout (bij voorkeur met afbeeldingen)

    Zodra wij uw beschadigde of defecte product hebben ontvangen, zullen wij de kosten van uw verzendkosten terugbetalen en u een vervangend artikel sturen / u zo snel mogelijk restitueren.

  • Kan ik een product persoonlijk terugbrengen?

    Op dit moment kunnen we geen persoonlijke retourneringen verwerken. Volg onze Retourgids en stuur uw retourzending terug naar ons via de standaard post of een koerierbedrijf naar keuze.

    We sturen je een e-mail zodra ons retourteam je pakket verwerkt en geïnspecteerd heeft.

  • Hoe kan ik mijn 2-jarige garantie toepassen?

    Om te beoordelen of het defect onder de garantie valt, dient u ons foto's en een beschrijving van het probleem toe te voegen in een e-mail naar kontakt@eyerim.nl en vervolgens nemen we contact met u op voor verdere instructies.

    Zodra uw artikel bij ons aankomt, zullen wij het voor garantiecontrole naar de fabrikant sturen. Houd er rekening mee dat dit proces tot wel 30 dagen kan duren.
     
    Als het defect wordt gedekt door de garantie*, zullen we het vervangen voor een foutloos product en het gratis naar u verzenden. Als u geen vervanging wilt of als het product niet meer beschikbaar is, zullen wij een volledige terugbetaling initiëren. Houd er rekening mee dat in het geval van een product dat we momenteel niet op voorraad hebben, het langer kan duren voordat we uw vervangende product naar u kunnen verzenden.

    *De garantie dekt alle fabricagefouten zonder uitzondering. De garantie dekt geen schade aan het montuur of de lenzen veroorzaakt door normale dagelijkse slijtage (bijvoorbeeld krassen) en schade als gevolg van verkeerd gebruik van het product.

  • Hoe kan ik een nieuwe retournota krijgen?

    Kunt u uw retournota niet vinden? Maakt u zich geen zorgen, u kunt hier een nieuwe printen.

    Volg gewoon de instructies op de nota en zorg ervoor dat u alles correct noteert. We hebben deze gegevens nodig om uw retournering te verwerken. Als alles is ingevuld, voegt u de nota in uw pakket met de artikel(en) die u retourneert.

Betaling, promoties & kortingsbonnen

  • Hoe kan ik betalen voor mijn bestelling?

    Online betalingen met eyerim zijn razendsnel en we nemen uw veiligheid zeer serieus, daarom zijn uw gegevens veilig bij ons. Alle transacties worden verwerkt via een beveiligde betalingsgateway en we gebruiken toonaangevende beveiligings- en fraudepreventiesystemen.

    U kunt een van de onderstaande betalingswijzen gebruiken om voor uw bestelling te betalen:
      • Credit card/Debit card
      • PayPal
     

  • Hoe gebruik ik een kortingscode op jullie website?

    U moet de code precies invoeren zoals deze aan u gegeven of geadverteerd is, zonder spaties. Typ of kopieer en plak de code in het vakje 'Kortingscode' in uw winkelmand, zoals hieronder:
    how to use discount voucher

    Nadat u de code heeft ingevoerd, klikt u op 'Gebruiken' en vervolgens wordt de code aan uw bestelling toegevoegd. Wanneer de code is toegepast op uw bestelling, ziet u het kortingsbedrag en wordt het totaal van uw bestelling gewijzigd om het effect van de code weer te geven. Houd er rekening mee dat de waarde van de code bij uw betalingsoverzicht altijd is weergeven zonder belasting.
    how to use discount voucher

    U moet de kortingscode invoeren voordat u gaat afrekenen, omdat deze later niet meer kan worden toegevoegd.

  • Waarom werkt mijn kortingscode niet?

    Als u erachter komt dat uw kortingscode niet werkt, kijk dan eerst naar het volgende:
    • U kunt slechts één kortingscode per bestelling gebruiken.
    • Zoals onze kortingscodes verschillen, verschillen ook de voorwaarden van elke code. Zorg er dus voor dat u controleert wanneer u code heeft ontvangen. Codes zijn mogelijk alleen geldig voor bepaalde producten en de meeste codes hebben ook een vervaldatum. U zou deze voorwaarden op dezelfde plaats moeten vinden als waar u de code hebt gevonden of ontvangen, of dit nu via een e-mail of op onze website is.

    Als uw kortingscode nog steeds niet werkt nadat u al het bovenstaande hebt gecontroleerd, neem dan contact op met onze klantenservice om zo gedetailleerd mogelijk informatie te geven over het probleem, inclusief kopieën van eventuele foutmeldingen die u ontvangt en wat u tot nu toe heeft gedaan. 

  • Kan ik mijn kortingscode opnieuw gebruiken nadat ik mijn bestelling heb geannuleerd of geretourneerd?

    Als u een kortingscode gebruikt en vervolgens uw bestelling annuleert of retourneert voor welke reden dan ook, dan kunt u dezelfde kortingscode op uw volgende bestelling toepassen als:
    • Deze kortingscode nog niet is verlopen
    • Deze kortingsbon geldig is voor het product dat u vervolgens kiest

    U kunt kortingscodes die alleen geldig zijn voor de allereerste bestelling of kortingscodes waarvan de gebruiksvoorwaarden niet (meer) overeenkomen met uw vervangende productkeuze niet opnieuw gebruiken. 

  • Ik heb mijn welkomst kortingscode niet ontvangen nadat ik mijzelf heb ingeschreven voor jullie nieuwsbrief.

    Heeft u zich aangemeld voor onze nieuwsbrief? U zou direct uw welkomst kortingscode moeten ontvangen.

    Als u uw welkomstkorting niet hebt ontvangen, kijk dan naar het volgende:
    • Controleer uw 'Spam'-sectie in uw inbox - onze nieuwsbrieven worden overweldigd door de geweldige deals die zij met zich meedragen en verdwalen hierdoor van tijd tot tijd.
    • Controleer of u uw e-mailadres niet verkeerd hebt getypt toen u zich aanmeldde. De makkelijkste manier om dit te controleren is om u opnieuw aan te melden en te wachten of uw welkomstbon arriveert.

    Als u uw welkomst kortingscode nog steeds niet kunt vinden nadat u al het bovenstaande heeft gecontroleerd, neem dan contact op met ons klantenserviceteam terwijl u zo veel mogelijk informatie geeft over het probleem. 

  • Kan ik in termijnen betalen op jullie website?

    Helaas is deze betaalmethode momenteel niet beschikbaar op onze website.

  • Kan ik meer dan één kortingscode gebruiken voor mijn bestelling?

    Gebruikt u een kortingscode voor uw bestelling? U kunt slechts één kortingscode per bestelling gebruiken.

    Voor meer informatie over hoe je een kortingscode op onze website kunt gebruiken, klik hier.

  • Ik ben vergeten om een kortingscode te gebruiken bij het afrekenen, wat moet ik doen?

    U moet tijdens het afrekenen de kortingscode in uw winkelmandje invoeren, omdat deze later niet meer kan worden toegepast.

    Als u de code nog steeds wilt toepassen op uw bestelling, moet u uw bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen op de website. Klik hier voor meer informatie over het annuleren van bestellingen.

  • Waar kan ik een kortingscode krijgen die ik voor mijn bestelling kan gebruiken?

    Och ja, we weten heus wel dat onze klanten van tijd tot tijd van geweldige deals en speciale aanbiedingen houden!

    We raden u aan de website in de gaten te houden, we hebben namelijk heel vaak goede en langdurige promoties op specifieke merken, lenzen op sterkte of bepaalde collecties.

    Als het een kortingscode is waar u nu specifiek naar op zoek bent, wij sturen vaak kortingscodes naar onze klanten via onze nieuwsbrieven. Soms zie je ook een code op onze Facebookpagina of de banner op onze website. En voor weggeefacties, bekijk onze Instagram - houd dus gewoon je ogen open!

  • Kan ik een BTW-vrije aankoop maken op jullie website?

    Vanwege ons Algemene Beleid verkopen we alleen rechtstreeks aan het publiek. Daarom accepteren we geen BTW-vrije aankopen.

Hoe je een artikel retourneert

Step 1 Verpak uw artikel zorgvuldig, idealiter in dezelfde verpakking als waarin u het heeft ontvangen. Houd er rekening mee dat alle geretourneerde artikelen in hun oorspronkelijke staat moeten worden verzonden en all originele accessoires bevatten, bijvoorbeeld een brillendoek, een brillenkoker, een certificaat van echtheid, etc.
Step 2 Vul een retournota in en voeg deze toe aan uw pakket. Het is erg belangrijk om dit formulier bij uw artikel(en) in uw pakket toe te voegen zodat wij uw retournering direct kunnen verwerken zodra deze bij ons magazijn aankomt.
Heeft u een nieuwe retournota nodig? Download het hier.
Step 3 Zodra uw pakket is ingepakt, hoeft u alleen maar uw retour bij uw lokale postkantoor of koeriersbedrijf in te leveren en het te laten terugsturen naar ons verzamelpunt in:

eyerim - Petra Ptackova Markmandsgade 4, 3.th, 2300 Copenhagen S Denmark
Gebruikt u een bezorgmethode waarvoor een contactnummer nodig is? Neem dan contact op met ons klantenserviceteam dat u in dit geval verder zal helpen.

*De verpakking en bezorgmethode die u gebruikt, moeten veilig zijn. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor producten die op hun weg terug naar ons toe zijn beschadigd of verloren zijn gegaan.
Step 4 Geef het wat tijd. Het kan tot wel 10 werkdagen duren vanaf de dag dat u het pakket verzendt voordat uw retournering wordt afgeleverd en verwerkt in ons verzamelpunt.

Step 5 Zodra wij uw retournering ontvangen en geïnspecteerd hebben in ons warenhuis, sturen we u een email om u hierover te informeren.
Direct daarna zal een volledige terugbetaling geïnitieerd worden. Houd er rekening mee dat het 2 tot 5 werkdagen duurt voordat uw geld weer op uw bankrekening verschijnt. Dit is afhankelijk van uw betaalmethode, uw type rekening of het beleid dat uw bank hanteert.

KLANTENSERVICE

Onze klantenervaring medewerkers staan elke dag voor u klaar. Wij lezen alle berichten en antwoorden altijd binnen 24 uur.

return address (headquaters):

Amagerbro Kiosk (eyerim - Petra Ptackova)
Amagerbrogade 5
2300 København S
Danmark
PakkeShop-ID: 2080096546

registred office:

eyerim s.r.o
Brezová 2055/22
Spišská Nová Ves 
052 01, Slovensko

COMPANY ID: 47 970006
VAT EU: SK2024164153

Company registered in the
Commercial Register maintained by
District Court Košice, section Sro,
insert 36601/V.

Producten, merken & voorraden

  • Kunnen jullie mij meer informatie geven over jullie producten?

    We proberen u zoveel mogelijk nuttige informatie te geven over alle producten, waaronder:
    • Producteigenschappen
    • Een gedetailleerde beschrijving
    • Verschillende productafbeeldingen
    • Hoe de maten werken

    Er is een sectie op elke productpagina net onder de afbeeldingen waar u details kunt vinden over het materiaal, de kleur en de maatinformatie, zoals wat de exacte afmetingen van de monturen zijn.

    Er is ook een sectie die zicht bezighoudt met de maten, zodat u er zeker van kunt zijn welke maat het beste bij u past.

  • Hoe kan ik naar een specifiek product of merk op jullie website zoeken?

    Weet u precies waar u naar op zoek bent? Als dit het geval is, typ de naam dan in de zoekbalk bovenaan de pagina en klik op het vergrootglas. Onze slimme zoekfunctie helpt u om het zo snel mogelijk te vinden!

    U kunt ook op productcategorie zoeken met behulp van de tabbladen bovenaan deze pagina en alleen zoeken naar zonnebrillen, brillen of sportcollecties. Zweef er met uw muis boven en u kunt het type items selecteren dat u wilt bekijken op basis van geslacht, merk, montuurvorm, sporttype of voorraad beschikbaarheid.

    We hebben ook een volledige lijst met de merken die we aanbieden, die u kunt bekijken om te zien of wij ook uw favoriet hebben. De kans is groot dat we die aanbieden, want we hebben meer dan 80 merken en duizenden zonnebrillen, brilmonturen en skibril beschikbaar!

    Heeft u gevonden wat u zoekt? Voeg het toe aan uw winkelmandje en als u klaar bent met winkelen, volgt u de instructies op het scherm om uw bestelling te voltooien. 

  • Hoe kan ik jullie virtuele Magic mirror?

    Online winkelen voor een nieuwe bril met onze virtuele spiegel zal uw leven veranderen. Kies gewoon uw favoriete zonnebril of bril, klik op de Magic mirror in de rechterbenedenhoek van de foto, zet uw webcam aan of upload gewoon een foto en voilà.

    Helaas zijn op dit moment niet alle artikelen beschikbaar voor het virtueel aanpassen. Klik hier om de selectie te zien van alle artikelen die wel beschikbaar zijn om aan te passen voor de Magic mirror.


    Houd er rekening mee dat de virtuele spiegel niet kan bepalen welke maat bij uw gezicht past. In dit geval kan onze gids over maten van pas komen, toch?

  • Hebben jullie een winkel die ik kan bezoeken?

    Bij eyerim draait alles om online winkelen wat betekent dat u ons niet kunt vinden in uw lokale winkelcentrum.

    We richten ons op het aanbieden van "alles onder één dak" - van eeuwige favorieten zoals Ray-Ban tot onafhankelijke merken, van functionele sportmonturen tot prachtige designerbrillen. Wij brengen u elke week honderden nieuwe artikelen en de nieuwste brillencollecties via wekelijks nieuws en tips via onze blog.

    U hoeft zich geen zorgen te maken over opening- en sluitingstijden of dat u een afspraak bij ons moet maken - surf gewoon vanuit het comfort van uw huis op onze website en begin met winkelen.

    Wij bieden gratis verzending voor alle EU-landen aan. Dankzij ons 30-dagen retourbeleid, winkelt u zonder risico's. Al onze producten zijn 100% authentiek en worden geleverd met een garantie van 2 jaar. 

  • Kan ik een product dat op dit moment niet op uw website staat nog steeds krijgen?

    Ons aanbod wordt voortdurend bijgewerkt op basis van beschikbaarheid en het voorraadniveau bij onze leveranciers en geloof ons op ons woord, geen enkel artikel glipt door onze vingers! Dit betekent echter ook dat veel artikelen van onze website verdwijnen, vooral tijdens het hoogseizoen, en worden vervangen door andere producten. Gelukkig werken wij rechtstreeks samen met marktleiders in de brillenindustrie en we brengen u elke week honderden nieuwe artikelen, bestsellers en de nieuwste brillencollecties, dus houd ons in de gaten als u nog steeds het perfecte paar niet gevonden heeft.

  • Weten jullie of een 'Tijdelijk uitverkocht' product weer beschikbaar zal zijn in de toekomst?

    We hebben momenteel niet de mogelijkheid om u te laten weten of een 'Tijdelijk uitverkocht' artikel weer leverbaar wordt. De vele verschillende collecties komen en gaan en om deze reden worden veel producten slechts geproduceerd op een bepaald moment in het jaar, terwijl ze tegelijkertijd ook kunnen worden vervangen door nieuwe collecties. Deze beslissingen worden genomen door onze leveranciers en dus niet door ons.

    Wellicht kunt u op zoek gaan naar iets soortgelijks? Het enige wat u hoeft te doen, is een van de categorieën kiezen waarin u bent geïnteresseerd. Zoek bijvoorbeeld naar alle zonnebrillen en beperk de selectie vervolgens met behulp van onze verschillende filters aan de linkerkant van onze cataloguspagina. Op basis van de kleur van de lens, de vorm van het montuur, het materiaal of een aantal speciale functies, kunt u misschien alsnog vinden wat u zoekt.

  • Zijn de brillen die jullie verkopen authentiek?

    Ja, zonder enige twijfel.

    Alle producten die op eyerim worden verkocht, zijn 100% origineel. Elk model wordt samen met alle accessoires in de originele verpakking verzonden. Als het door de fabrikant wordt geleverd, wordt er ook een certificaat van echtheid in het pakket toegevoegd.

    eyerim is een officiële wederverkoper van Ray-Ban en alle andere merken die op onze website worden vermeld. We werken rechtstreeks samen met marktleiders in de brillensector, zoals Luxottica of Safilo, die al decennia lang in Italië merken als Ray-Ban, Oakley, Prada, Tommy Hilfiger, Michael Kors en nog veel meer produceren. Kom hier meer te weten.

    Bovendien zorgt ons team nu al meer dan 4 jaar voor de ogen van mensen door heel Europa, met designerzonnebrillen en brilmonturen van meer dan 80 wereldwijd bekende merken, en dit zou, naar onze mening, niet mogelijk zijn als we je nepproducten zouden aanbieden, toch? Bij eyerim werken we hard om 100% tevredenheid te leveren en we beloven niets anders dan kwaliteit, hoge standaard en uitstekende service aan al onze shoppers.

  • Krijg ik een brillenkoker en reinigingsdoek geleverd bij mijn (zonne)bril?

    Elk artikel dat u op eyerim koopt, wordt verzonden in de originele verpakking samen met alle accessoires die de fabrikant biedt.

    De meerderheid van de merken en collecties omvatten een harde of zachte brillenkoker en reinigingsdoek in de originele verpakking. Echter kunnen bepaalde producten een textielzakje bevatten, dat zowel als beschermhoes en als reinigingsdoek dient vanwege zijn microvezel-aard.

    We kunnen ook niet bepalen in welke kleur of type koker de bril wordt geleverd. Dit wordt uitsluitend bepaald door de fabrikant. 

  • Waar kan ik een lijst vinden met alle merken die jullie aanbieden?

    We zijn er trots op om designerzonnebrillen, brilmonturen en skibrillen van meer dan 80 wereldwijd bekende merken aan te kunnen bieden. U kunt door hier te klikken een volledige lijst zien van alle merken die wij aanbieden.


  • Kunnen jullie mij ook informeren of jullie een artikel terug in voorraad krijgen?

    We hebben momenteel niet de mogelijkheid om u te laten weten wanneer een artikel weer op voorraad is.

    Snelle verzending van producten is belangrijk voor ons en we proberen daarom ook altijd, ongeacht de omstandigheden, om de populairste items op voorraad te hebben. Als u echter een artikel op onze website ziet dat beschikbaar is, maar niet op voorraad is, proberen we natuurlijk om de snelste levering te verwezenlijken. In dit geval wordt de geschatte levertijd altijd berekend op de productpagina direct naast de productfoto. 

  • Waar kan ik jullie maattabel vinden?

    We willen u nooit een bril sturen die eigenlijk niet goed past, om dat te voorkomen hebben we een sectie over maten toegevoegd op alle productpagina's. Klik gewoon op het label 'Maten' onder de afbeelding en probeer onze kaarttruc uit om uw maat te bepalen. We vermelden altijd wel dat voor de overgrote meerderheid van de mensen 'M' de juiste maat is. Het is zeer waarschijnlijk dat dit ook voor u dus de juiste maat zal zijn.

    Er zijn ook andere manieren om ervoor te zorgen dat u de juiste maat kiest:
    • Door de grootte van uw huidige montuur te controleren
    • Door zelf uw huidige frame op te meten
    • Het uitproberen van onze virtuele spiegel

    Wil je meer weten? Klik hier.

  • Hoe weet ik of de (zonne)bril goed zal staan?

    Aan de hand van een aantal basisregels wordt het kiezen van het juiste model zowel spannend als moeiteloos.

    eyerim biedt verschillende zoekfilters aan om de selectie naar het juiste model te verfijnen, maar de allerbelangrijkste factor waar u rekening mee dient te houden, is de vorm van uw gezicht:

    Ronde gezichten zijn meestal net zo wijd als lang met een ronde kaaklijn en ronde jukbeenderen. De wangen zijn vol en breder dan het voorhoofd. Wij raden dan een rechthoekig montuur aan, het liefst met sterke lijnen, om uw jukbeenderen visueel te verzachten. Half omrande monturen zijn een goede keuze om uw gezicht visueel langer te maken.

    Vierkante gezichten zijn te herkennen aan hun voorhoofd, hun kaaklijn en jukbeenderen die ongeveer dezelfde breedte hebben. U zou een rond, ovaal of een cat-eye-montuur moeten proberen om zo uw kaak visueel te verzachten. Als u zoekt naar een rechthoekig montuur, zorg dan in ieder geval dat de hoeken afgerond zijn. Mocht uw gezicht langer zijn dan dat hij breed is (je hebt een lang voorhoofd, hoge jukbeenderen en een afgeronde kaaklijn), dan moet je monturen proberen met een maximale lensdekking. Oversized monturen zijn dan de juiste keuze. Dit geeft de illusie van extra gezichtsbreedte en zal helpen om visueel de lengte van het gezicht te verkleinen.

    Hartvormige gezichten, ook wel bekend als driehoekige gezichten, worden gekenmerkt door een breed voorhoofd en een smalle kin. Kies in dit geval voor een vierkant of rechthoekig montuur om uw gezichtskenmerken te balanceren. Ronde en ovale monturen zijn ook geschikt voor dit type gezicht

    Ovale gezichten hebben jukbeenderen die iets breder zijn dan het voorhoofd en de kin, wat dus visueel lijkt op de vorm van een ei. Ovale gezichten worden beschouwd als de perfecte vorm, en zouden geschikt moeten zijn voor de meeste typen monturen. U bent volledig vrij in het experimenteren met verschillende vormen. Een belangrijke factor is nog wel de maat.

  • Wat moet ik weten als ik mijn bril op sterkte online wil bestellen?

    Er zijn een aantal basistermen die u op onze website tegenkomt bij het bestellen van lenzen op sterkte. Hieronder volgt een korte beschrijving van deze termen:

    De Sfeer (SPH) staat voor de sterkte in dioptrieën. De sfeer geeft aan hoeveel versterking uw lenzen moeten leveren om uw zicht te corrigeren.

    De Cilinder (CYL) geeft de hoeveelheid lenskracht aan die benodigd is om uw astigmatisme te corrigeren. Astigmatisme is een aandoening waarbij uw hoornvlies een onregelmatige vorm heeft wat voor een wazig zich zorgt. Als er geen cilindersterkte staat vermeld in uw brilvoorschrift, dan heeft u geen astigmatisme en dient u deze vakjes bij het bestellen blanco te laten.

    De As geeft de mate en de richting van uw astigmatisme aan. Als er geen cilindersterkte staat vermeld in uw brilvoorschrift, dan heeft u geen astigmatisme en dient u deze vakjes bij het bestellen blanco te laten.

    De Pupilafstand (PD) is de afstand tussen de middelpunten van de beide pupillen in uw ogen, getoond in millimeters. Deze Pupilafstand wordt gebruikt om uw lenzen precies over het middelpunt van uw pupillen uit te lijnen voor perfecte helderheid.

    In het geval dat iets niet duidelijk voor u is, neem dan contact op met onze klantenservice via een van de onderstaande contactopties en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

  • Komen de brillen met een garantie?

    Ja, bij eyerim bieden we onze eigen 2-jarige garantieperiode voor alle producten.

    Elke fabrikant definieert de garantie op een andere manier. Sommige merken hebben garantie voor slechts 6 maanden, terwijl anderen tot wel 24 maanden garantie bieden. Er zijn duizenden verschillende voorwaarden, definities en geografische beperkingen. Hier bij eyerim willen we u ontlasten van het omgaan met deze factoren. Daarom bieden we onze eigen 2-jarige vrijblijvende garantieperiode aan - zonder verplichtingen. Alles wat u moet doen is uw eyerim factuur (digitaal of op papier) bewaren die u heeft ontvangen nadat u een bestelling bij ons heeft geplaatst. Dit is uw garantiebewijs.

    De garantie dekt alle fabricagefouten* zonder uitzondering. De garantie dekt geen schade aan het montuur of de lenzen veroorzaakt door normale dagelijkse slijtage (bijvoorbeeld krassen) en schade als gevolg van verkeerd gebruik van het product.

    * Productiefouten zijn gebreken die voortvloeien uit het productieproces en zijn niet-conform met de door de fabrikant vastgestelde normen voor het betreffende product (defecte scharnieren, verkleuring, enz.). Productiefouten omvatten geen ontwerpfouten die te wijten zijn aan het ontwerp van het product in plaats van aan het productieproces.

  • Biedt u een groothandelskorting aan voor massa-aankopen?

    Omdat we een exclusieve online verkoper en officiële doorverkoper van alle merken op www.eyerim.nl zijn, verkopen we rechtstreeks aan het publiek. Daarom bieden we geen groothandel inkopen aan.

  • Biedt u vervangende onderdelen zoals brillenpoten of lenzen op uw website aan?

    Alle zonnebrillen, brillen op sterkte of skibril waarvan de originele verpakking standaard al vervangende onderdelen bevat, worden bij u geleverd met al deze geadverteerde accessoires.

    Op eyerim verkopen we echter geen afzonderlijke onderdelen, zoals brillenpoten of lenzen als een apart product.

  • Wanneer start mijn garantieperiode?

    Dit varieert op basis van uw betaalmethode.

    Als de betaalmethode die u gekozen heeft bij het afrekenen een methode is waarbij u vooraf betaalt (credit of bankkaart, Paypal, enz), dan start de garantieperiode op het moment dat uw bestelling geplaatst is.

Retournering & Restitutie

  • Is het mogelijk de (zonne)bril die ik heb ontvangen terug te brengen?

    Ja, absoluut. Dankzij ons 30-dagen retourbeleid, winkel je zonder risico's.

    Als het door u bestelde product niet aan uw verwachtingen voldoet, of niet op uw gezicht past, dan kunt u dit binnen 30 dagen na ontvangst naar ons terugsturen.

    Klik hier om onze Retourgids te bekijken.

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Zoals alles op eyerim, is retourneren uiterst simpel en eenvoudig. Het enige dat u hoeft te doen is uw product zorgvuldig inpakken, het liefst in dezelfde verpakking waarin u het hebt ontvangen, en het terug sturen naar ons verzamelpunt in Netherland.

    Klik hier om onze stapsgewijze Retourgids te bekijken.

  • Wat is jullie algemene Retourbeleid?

    Als u ernaar op zoek bent om een defect of verkeerd product terug te sturen, klik dan hier, zodat we dit voor u kunnen regelen. Als u een nieuwe retournota nodig heeft, klik dan hier.

    Wilt u iets terugsturen? Geen probleem!
    • U kunt elk product retourneren, met terugbetaling, binnen 30 dagen na het ontvangst van uw oorspronkelijke bestelling.
    • Als u een andere maat of kleur wenst, stuur dan uw ongewenste item terug en plaats een nieuwe bestelling.
    • Het is niet nodig om ons te laten weten dat u iets retourneert, vul gewoon de retournota in voeg deze bij uw pakket.
    • We betalen de prijs die u hebt betaald voor uw gehele bestelling terug naar uw oorspronkelijke betaalmethode.
    • We kunnen de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.
    • De goederen zijn uw verantwoordelijkheid totdat ze ons magazijn bereiken, zorg er dus voor dat ze op de juiste manier zijn ingepakt en onderweg niet beschadigd kunnen raken!
    • Het artikel moet worden geretourneerd in de originele verpakking inclusief: de brillendoos, alle accessoires, een certificaat van echtheid en ook de fabrikantsbezegeling.
    • In het onwaarschijnlijke geval dat een artikel naar ons wordt teruggezonden in een ongeschikte staat of buiten het 30 dagen retourbeleid, moeten we het misschien naar u terugsturen.
    • Wij zijn niet verantwoordelijk voor artikelen die per ongeluk aan ons zijn geretourneerd. Als u deze naar u teruggestuurd wilt krijgen, kunnen we u vragen om de verzendkosten hiervoor te betalen.
    • Afhankelijk van de beschikbare opties in uw land, bent u verantwoordelijk voor de kosten voor het retourneren van items.
    • De verpakking en de bezorgmethode die u gebruikt, moeten veilig zijn. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor producten die op hun weg terug naar ons zijn beschadigd of verloren zijn gegaan. Stuur alstublieft een bewijs van verzending.

    Klik hier om onze Retourgids te bekijken.

  • Hoe vul ik de retournota in?

    Het is heel eenvoudig! Volg gewoon de instructies op de nota, en zorg ervoor dat u alles correct noteert. We hebben deze gegevens nodig om uw retournering te verwerken. Als alles is ingevuld, voegt u de nota in uw pakket met de artikel(en) die u retourneert.

    Hier is een kort voorproefje van hoe het eruit zou moeten zien:
    how to use discount voucher

  • Kan ik een artikel terug sturen met als doel om het te ruilen in plaats van een terugbetaling te ontvangen?

    We kunnen helaas geen ruilvoorwaarde aanbieden op geretourneerde artikelen; alle geretourneerde artikelen worden automatisch geannuleerd en terugbetaald.

    Als u een andere maat, kleur of een geheel ander model wilt bestellen, hoeft u enkel maar een nieuwe bestelling op onze website te plaatsen.

  • Betalen jullie de verzendkosten als ik iets retourneer?

    U moet de kosten van het terugzenden van het product zelf vergoeden, maar uw retourkosten zullen in sommige omstandigheden worden terugbetaald. Een voorbeeld is als u een verkeerd of defect product ontvangt.

    Helaas kunnen we de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.

  • Betalen jullie de kosten van lenzen op sterkte terug?

    Helaas kunnen we de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.

    Als u uw lenzen wilt bewaren, sturen wij uw retour naar ons optisch lab om uw lenzen op sterkte op professionele wijze uit het montuur te halen en naar u terug te sturen. We raden u echter ten zeerste aan om deze lenzen niet te hergebruiken in combinatie met een ander montuur, omdat ze op maat zijn gemaakt voor het specifieke montuur dat besteld is. Hierdoor kunnen deze lenzen uw gezichtsvermogen schaden als ze eenmaal in een alternatieve montuurvorm en/of maat worden gebruikt.

    LET OP: We kunnen de kosten van uw lenzen op sterkte niet terugbetalen wanneer u uw bestelling bij ons geplaatst hebt, zelfs niet als uw bestelling nog niet bij u is afgeleverd.

  • Hebben jullie mijn retournering al ontvangen?

    Zodra uw retour door ons is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u dit te laten weten. Het kan tot wel 10 werkdagen duren vanaf de dag van verzending voor uw retournering bij ons wordt afgeleverd.

    Zorg er wanneer mogelijk voor dat u een bewijs van verzending ontvangt van uw postkantoor en bewaar het veilig totdat uw retourzending is verwerkt. Op deze manier kunt u de reis van het pakket nauwlettend in de gaten houden tot het bij ons is aangekomen.

  • Ik heb een artikel geretourneerd en het is incorrect terugbetaald.

    Het spijt ons echt als we een fout hebben gemaakt. Neem contact op met ons klantenserviceteam, zodat we het voor u kunnen oplossen.

    Houd er echter rekening mee dat we lenzen op sterkte en de kosten gemaakt bij.

  • Wat gebeurt er als ik vergeten ben om mijn retournota toe te voegen aan mijn pakket?

    Vergeten om uw retournota bij uw pakket toe te voegen? Maakt u zich geen zorgen - ons retourteam zal uw bestelling waarschijnlijk op uw naam kunnen identificeren, dus dan weten we dat het pakket van u is.

    Zodra uw bestelling door ons is verwerkt en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat alles in orde is en dat u de komende dagen een terugbetaling kunt verwachten. 

  • Hoe lang duurt het voordat ik de terugbetaling kan terugzien op mijn rekening?

    We zijn verplicht om uw terugbetaling binnen 14 kalenderdagen te starten nadat u afziet van uw aankoop. Maar, we zijn niet verplicht dit te doen voordat wij uw retournering of bewijs van terugzending hebben ontvangen.

    Zodra uw terugbetaling is gestart, duurt het 2-5 werkdagen om het geld terug te zien op uw bankrekening. Dit kan echter variëren, afhankelijk van uw creditcard, het type rekening en het beleid van uw bank.

  • Ik heb een verkeerd of defect product ontvangen, wat moet ik doen?

    Als u dit ooit zal overkomen, dan spijt dit ons ten zeerste. We doen ons best om een dergelijke situatie te voorkomen en we willen situaties met defecte producten dan ook direct oplossen.

    Zodra u een fout ontdekt, neem dan contact op met ons klantenservice team met:
    • uw bestellingsnummer
    • de naam van het defecte product
    • een beschrijving van de fout (bij voorkeur met afbeeldingen)

    Zodra wij uw beschadigde of defecte product hebben ontvangen, zullen wij de kosten van uw verzendkosten terugbetalen en u een vervangend artikel sturen / u zo snel mogelijk restitueren.

  • Kan ik een product persoonlijk terugbrengen?

    Op dit moment kunnen we geen persoonlijke retourneringen verwerken. Volg onze Retourgids en stuur uw retourzending terug naar ons via de standaard post of een koerierbedrijf naar keuze.

    We sturen je een e-mail zodra ons retourteam je pakket verwerkt en geïnspecteerd heeft.

  • Hoe kan ik mijn 2-jarige garantie toepassen?

    Om te beoordelen of het defect onder de garantie valt, dient u ons foto's en een beschrijving van het probleem toe te voegen in een e-mail naar kontakt@eyerim.nl en vervolgens nemen we contact met u op voor verdere instructies.

    Zodra uw artikel bij ons aankomt, zullen wij het voor garantiecontrole naar de fabrikant sturen. Houd er rekening mee dat dit proces tot wel 30 dagen kan duren.
     
    Als het defect wordt gedekt door de garantie*, zullen we het vervangen voor een foutloos product en het gratis naar u verzenden. Als u geen vervanging wilt of als het product niet meer beschikbaar is, zullen wij een volledige terugbetaling initiëren. Houd er rekening mee dat in het geval van een product dat we momenteel niet op voorraad hebben, het langer kan duren voordat we uw vervangende product naar u kunnen verzenden.

    *De garantie dekt alle fabricagefouten zonder uitzondering. De garantie dekt geen schade aan het montuur of de lenzen veroorzaakt door normale dagelijkse slijtage (bijvoorbeeld krassen) en schade als gevolg van verkeerd gebruik van het product.

  • Hoe kan ik een nieuwe retournota krijgen?

    Kunt u uw retournota niet vinden? Maakt u zich geen zorgen, u kunt hier een nieuwe printen.

    Volg gewoon de instructies op de nota en zorg ervoor dat u alles correct noteert. We hebben deze gegevens nodig om uw retournering te verwerken. Als alles is ingevuld, voegt u de nota in uw pakket met de artikel(en) die u retourneert.

Bezorging & verzending

  • Wat is de leveringstijd?

    We slaan de meest populaire artikelen op in ons eigen magazijn om ervoor te zorgen dat ze altijd onmiddellijk naar u toe kunnen worden verzonden. Deze producten zijn gemakkelijk herkenbaar op de website - ze zijn gemarkeerd met de stempel "Op voorraad" en we verzenden deze artikelen binnen 24 uur.

    De rest is beschikbaar, maar zijn niet op voorraad en we verzenden ze dan meestal binnen 11 werkdagen. De geschatte levertijd voor elk product staat vermeld op de bijbehorende productpagina.

  • Kan ik de levering van mijn bestelling traceren?

    Ja, natuurlijk! We hebben betrouwbare internationale bezorgpartners in heel Europa en uw bestelling wordt altijd naar u verzonden met behulp van een traceerbare service.

    Zodra uw bestelling is verzonden vanuit ons magazijn, ontvangt u een verzendbevestiging per e-mail, samen met een trackingcode die u kunt gebruiken om uw pakket nauwlettend in de gaten te houden. Klik eenvoudig op uw trackinglink in deze e-mail om de actuele tracerings informatie te bekijken.

  • Wat moet ik doen als mijn tracking code niet werkt?

    Bij sommige bezorgdiensten kan het 1-4 dagen duren voordat deze tracerings informatie is geactiveerd.

    Als uw tracerings informatie niet binnen deze periode is bijgewerkt of uw pakket ergens vastzit, neem dan contact op met ons klantenserviceteam, zodat we u verder kunnen helpen. 

  • Is verzending echt gratis?

    Ja, eyerim biedt gratis bezorging voor alle producten tot aan uw deur aan. Verzending is volledig gratis voor alle EU-landen.

    Houd er echter rekening mee dat u de kosten van het retourneren van het product zelf moet dragen. 

  • Welke verzendservice gebruiken jullie?

    We hebben betrouwbare internationale bezorgpartners in heel Europa en uw bestelling wordt altijd naar u verzonden met behulp van een traceerbare service. Daarnaast is het natuurlijk volledige gratis.

    De bezorgservice kan variëren op basis van uw betaalmethode of op basis van het land vanuit waar u winkelt. Deze service wordt altijd weergegeven bij het afrekenen van uw bestelling. In Netherland leveren we momenteel via: GLS

  • Kan ik mijn pakket naar een ander adres sturen dan ik heb ingevuld?

    Vanwege algemeen beleid kunnen we uw bezorgadres alleen wijzigen als uw bestelling nog niet is verzonden. Als u uw afleveradres of contactgegevens op dit moment van uw bestelling wil bijwerken, neem dan contact met ons klantenserviceteam op om het te kunnen wijzigen.

    Als uw bestelling al is verzonden, kunnen we niet langer eventuele wijzigingen garanderen en raden wij u aan contact op te nemen met het bezorgbedrijf dat uw pakket in uw land zal bezorgen en vraag hen vervolgens uw pakket door te sturen naar het gewenste adres.

    De meeste bedrijven leveren tijdens normale werkuren van het bedrijf en kunnen een handtekening bij ontvangst nodig hebben, dus we raden aan dat uw bestelling wordt afgeleverd op een adres waar iemand beschikbaar zal zijn om het te accepteren.

  • Wat gebeurt er als ik er niet ben als mijn bestelling arriveert?

    De meeste koeriers bellen u of laten een sms-bericht achter met de geschatte tijd van aankomst. Als u niet thuis bent wanneer uw pakket arriveert, kunt u de bezorgdatum en -tijd meestal wijzigen of u kunt uw pakket ophalen bij de dichtstbijzijnde Ophaalpunt.

    Het leveringsbeleid varieert van koerier tot koerier en van land tot land, daarom raden wij u aan de instructies te volgen die u van onze bezorgpartner ontvangt met betrekking tot het wijzigen van een levering. 

  • Kan ik een specifieke tijd of dag kiezen voor mijn levering?

    Het is niet mogelijk om een exacte tijd en datum te geven waarop uw bestelling bij u wordt afgeleverd. U ontvangt de geschatte levertijd van uw bestelling bij het afrekenen en in de bevestigingsmail van uw bestelling.

    In het geval dat u de verzending om de één of andere reden wil uitstellen (terwijl uw bestelling nog niet is verzonden), neem dan contact op met ons klantenserviceteam en laat ons de datum weten waarop u wenst dat het pakket naar u verzonden wordt.

    Zodra uw bestelling is verzonden vanuit ons magazijn, ontvangt u een verzendbevestiging per e-mail, samen met een trackingcode die u kunt gebruiken om uw pakket nauwlettend in de gaten te houden. Klik eenvoudig op uw trackinglink in deze e-mail om de actuele tracerings informatie te bekijken.

  • Kan ik mijn bestelling laten leveren bij mijn werkadres?

    We kunnen bezorgen bij zowel uw woonadres als op het adres van uw werkplek. De meeste bedrijven leveren tijdens normale werkuren van het bedrijf en kunnen een handtekening bij ontvangst nodig hebben, dus we raden aan dat uw bestelling wordt afgeleverd op een adres waar iemand beschikbaar zal zijn om het te accepteren.

  • Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet ophaal?

    De meeste koeriers bellen u of laten een sms-bericht achter met de geschatte tijd van aankomst. Als u niet thuis bent wanneer uw pakket arriveert, kunt u de bezorgdatum en -tijd meestal wijzigen of u kunt uw pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde Ophaalpunt.

    Als het u niet lukt om uw pakket binnen de vereiste tijd te verzamelen of op te halen, wordt het automatisch teruggestuurd naar ons magazijn. Maakt u zicht geen zorgen, zodra het pakket ons bereikt, zullen we contact met u opnemen en uw bestelling opnieuw verzenden in het geval dat u nog steeds geïnteresseerd bent.

    Houd er rekening mee dat we het pakket maximaal eenmaal terugzenden en dat uw bestelling automatisch geannuleerd wordt als de tweede leveringspoging ook mislukt.

Technisch

  • Hoe kan ik me aanmelden om uw nieuwsbrief te ontvangen?

    Als u besluit om u aan te melden voor onze nieuwsbrief, is er geen mogelijkheid dat u nieuws of onze meest recente deals mist.

    De gemakkelijkste manier om u aan te melden is om naar de onderkant van onze ''Voorpagina'' te gaan, uw e-mailadres in te vullen en voilà - u bent officieel geabonneerd op onze nieuwsbrief. Als u zich hier aanmeldt, ontvangt u bovendien een welkomstkorting.

  • Ik heb problemen bij het inloggen van mijn account

    Als u op onze inlogpagina komt en u ontvangt een bericht dat uw e-mailadres / wachtwoord ongeldig is, volg dan de onderstaande stappen:

    • Controleer of uw account met succes is aangemaakt toen u zich voor de eerste keer probeerde te registreren - u had een 'Welkom bij eyerim' e-mail van ons moeten ontvangen. Als u deze e-mail niet hebt ontvangen, kan dit betekenen dat u tijdens de registratie uw e-mailadres verkeerd heeft getypt en dat uw account niet correct is aangemaakt.
    • Houd er rekening mee dat u geen account aanmaakt als u zich enkel aanmeldt voor onze nieuwsbrief en dat hiervoor een afzonderlijke registratie vereist is.
    • Controleer nogmaals of u hetzelfde e-mailadres en wachtwoord gebruikt waarmee u geregistreerd bent.
    • Als u uw wachtwoord bent vergeten, klik dan op 'Wachtwoord vergeten?' op de inlogpagina. Voer uw e-mailadres in en we sturen u een e-mail met een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen en een nieuw wachtwoord voor uw account kunt maken.
    • Als u hierna nog steeds niet kunt inloggen, neem dan contact op met onze klantenservice om zo gedetailleerd mogelijk informatie te geven over het probleem, inclusief kopieën van eventuele foutmeldingen die u ontvangt en wat u tot nu toe heeft gedaan.

  • Moet ik een account maken om bij jullie te winkelen?

    Nee, dat is niet nodig.

    U ontvangt echter wel altijd elke update over uw bestelling via e-mail. Als u zich wél registreert, zijn uw volgende aankopen ook razendsnel en gemakkelijk te voltooien. U kunt uw adressen op elk gewenst moment wijzigen, uw eerdere bestellingen bekijken, uw accountinformatie bijwerken en hierdoor uiteindelijk tijd besparen tijdens het afrekenen telkens wanneer u terugkomt.

    Houd er rekening mee dat aanpassingen in uw accountgegevens geen invloed hebben op uw huidige bestellingen. Als u bijvoorbeeld uw leveringsadres wijzigt, dan zal dit enkel gewijzigd zijn voor toekomstige bestellingen.

  • Hoe kan ik mij afmelden voor jullie e-mails / nieuwsbrieven?

    Als u niet langer wenst zich te abonneren op onze nieuwsbrieven, kunt u zich eenvoudigweg afmelden door op de link "Abonnement opzeggen" te klikken in een van onze nieuwsbrieven die u recent heeft ontvangen.

    Als u later van gedachten verandert en opnieuw wilt abonneren, kunt u zich op dezelfde manier abonneren als voor de eerste keer. U ontvangt echter geen nieuwe welkomst kortingscode. 

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe stel ik het opnieuw in?

    Als u uw wachtwoord bent vergeten, is het heel eenvoudig om weer toegang tot uw account te krijgen.

    Ga naar onze inlogpagina door hier te klikken of via de rechterbovenhoek van het scherm. Klik op 'Wachtwoord vergeten?' en voer uw e-mailadres in. U ontvangt dan een e-mail met een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

  • Ik heb problemen met de betaling op jullie website. Wat moet ik doen?

    Het spijt ons dat u problemen ondervindt met de betaling tijdens het afrekenen.

    Zorg er altijd voor dat alle informatie die nodig is in de betalingsstap correct is, zoals kaartnummer, naam, e-mailadres, etc. Als u nog steeds problemen ondervindt met een specifieke betaalmethode, is de gemakkelijkste oplossing om een andere betaalmethode te proberen als dit mogelijk is.

    Als u nog steeds niet kunt betalen, neem dan contact op met onze klantenservice om zo gedetailleerd mogelijk informatie te geven over het probleem, inclusief kopieën van eventuele foutmeldingen die u ontvangt en wat u tot nu toe heeft gedaan.

  • Ik heb geen bevestigingsmail voor de bestelling ontvangen, is alles in orde?

    Als u uw orderbevestiging niet kunt vinden in uw inbox, volg dan de onderstaande stappen:

    • Zorg ervoor dat u de 'Spam' of 'Promoties' sectie in uw inbox controleert.
    • Controleer of u daadwerkelijk al klaar bent met het plaatsen van uw bestelling (succesvolle betaling).

    Als u uw orderbevestiging nog steeds niet kunt vinden, is de kans groot dat u uw e-mailadres verkeerd heeft getypt of dat uw betaling niet is verwerkt. Neem alstublieft contact op met ons klantenserviceteam om zoveel mogelijk details over het probleem te geven en we zullen proberen het voor u op te lossen.

  • Problemen bij het bestellen
  • Betaling, promoties & kortingsbonnen
  • Producten, merken & voorraden
  • Retournering & Restitutie
  • Bezorging & verzending
  • Technisch
  • Hoe werkt retourneren
  • Vragen