- INLEIDENDE BEPALINGEN
- Deze algemene voorwaarden (ook de "AV's") van eyerim s.r.o., statutair
gevestigd in Brezová 2055/22, Spišská Nová Ves 052 01, Slowakije,
Identificatienummer: 47 970 006 (de "Verkoper"), voorzien in de wederzijdse
rechten en verplichtingen van de partijen die voortvloeien uit of in het kader
van de koopovereenkomst die op grond van wet nr. 102/2014 Coll. betreffende de
bescherming van consumenten bij de verkoop van goederen of het verlenen van
diensten in het kader van een Overeenkomst op afstand of een Overeenkomst dat
buiten de bedrijfsruimten van de Verkoper is gesloten, en tot wijziging en
aanvulling van bepaalde wetten, tussen de Verkoper en een consument via een
elektronisch bestelformulier van de Verkoper (de "Overeenkomst") en is het
integrale onderdeel ervan. De Verkoper exploiteert zijn internetwinkel op de
website eyerim.com (de "Website").
- De AV zijn niet van toepassing op gevallen waarin de persoon die van plan is
goederen van de Verkoper te kopen, een rechtspersoon of een persoon is die bij
het bestellen van de goederen handelt binnen zijn/haar bedrijf of zijn/haar
eigen beroep.
- De bepalingen van deze AV maken integraal deel uit van het Overeenkomst. Het
Overeenkomst en de AV zijn opgesteld in de Slowaakse taal. De Overeenkomst kan
worden aangegaan in de Slowaakse taal. Een Overeenkomst waarin deze AV is
opgenomen, wordt beschouwd als een schriftelijk Overeenkomst.
- REGISTRATIE
- Een consument kan goederen kopen op de website van de Verkoper, als
geregistreerde gebruiker of als niet-geregistreerde gebruiker. Het voordeel van
registratie is dat de consument zijn/haar persoonlijke gegevens en
leveringsadres niet bij elke bestelling opnieuw hoeft in te voeren, onbeperkte
toegang krijgt tot zijn/haar bestelgeschiedenis en dankzij de eerder ingevoerde
gegevens de betaling gemakkelijker en sneller kan uitvoeren.
-
Een natuurlijke persoon ouder dan 16 jaar kan zich inschrijven.
- De consument kan zich inschrijven via het inschrijfformulier op de website
(het "inschrijfformulier"). Het is noodzakelijk dat de consument in het
inschrijfformulier alle daarin vermelde informatie invoert, namelijk: naam,
achternaam, e-mail, telefoonnummer, bezorgadres voor door de consument bestelde
goederen en het aanmaken van een wachtwoord. De door de consument in het
inschrijfformulier ingevoerde gegevens moeten waar en up-to-date zijn. Als de
gegevens van de consument veranderen, kan hij/zij deze op elk moment aanpassen op
eyerim.com/custom/account/edit.
- Toegang tot het account wordt beveiligd door een gebruikersnaam en
wachtwoord; de consument verbindt zich er hierbij toe de gebruikersnaam en het
wachtwoord vertrouwelijk te houden en te beschermen tegen gebruik of misbruik
door derden.
- De Verkoper kan alle gegevens die door de consument zijn ingevoerd in het
inschrijfformulier verifiëren. Als de Verkoper ontdekt dat de door de consument
in het inschrijfformulier ingevoerde gegevens niet actueel zijn, niet bestaat of
misleidend zijn, of dat de consument de rekening niet langer dan 24 maanden
heeft gebruikt of zijn/haar verplichtingen of onze rechten op grond van de
Overeenkomst schendt, behoudt de Verkoper zich het recht voor om het
gebruikersaccount van de consument te deactiveren.
- BESTELLEN VAN DE GOEDEREN, AANGAAN VAN DE OVEREENKOMST
- Na het selecteren van de goederen op de website en het bevestigen van
zijn/haar keuze door op de knop "Toevoegen aan winkelwagentje" te klikken, wordt
de consument doorgestuurd naar het bestelformulier (het "Bestelformulier"). Het
is noodzakelijk dat de consument alle gegevens op het bestelformulier invoert
(of de juiste optie kiest in het bestelformulier): naam, achternaam, e-mail,
telefoonnummer, afleveringsadres voor levering van door de consument bestelde
goederen, informatie over de wijze van betaling van het bedrag voor de goederen
en de wijze van levering van de goederen, of kortingscode of coupon. Als de
consument een geregistreerde klant is, moet hij/zij inloggen.
- Na het selecteren van de betaalmethode wordt de consument doorgestuurd naar
een pagina waar alle gegevens van de bestelling van de consument worden
samengevat. De Verkoper verzoekt de consument om de gegevens in de bestelling te
controleren en, indien nodig, om die te corrigeren door op de knop "Bewerken" te
klikken. Als alle door de consument ingevoerde gegevens correct zijn, stuurt
hij/zij de bestelling in door op de knop "Bestellen met betalingsverplichting"
te drukken.
- Na het verzenden van de bestelling stuurt de Verkoper een orderbevestiging
naar het door de consument opgegeven e-mailadres. Levering van een bevestiging
van een orderontvangst door de Verkoper betekent niet dat de Overeenkomst is
aangegaan. Na ontvangst van de bevestiging van de orderontvangst controleert de
Verkoper de beschikbaarheid van de goederen; de Overeenkomst wordt pas gesloten
na een bindende aanvaarding van het aanbod voor een Overeenkomst door de
Verkoper in de vorm van een e-mailbevestiging dat de goederen klaar zijn om
opgehaald te worden of dat ze voor levering zijn verzonden (naar gelang van het
geval).
- De kosten die de consument maakt bij het gebruik van communicatiemiddelen op
afstand (zoals een telefoon of internet) om de bestelling te plaatsen, komen ten
laste van de consument; dit zijn de normale kosten, afhankelijk van het door de
consument gebruikte tarief voor telecommunicatiediensten.
- De Verkoper archiveert de bestelling en de Overeenkomst voor een periode van
ten minste twee jaar, in ieder geval voor een periode die de door de
toepasselijke wetgeving vastgestelde termijn niet overschrijdt, teneinde deze
met succes af te ronden. Noch de bestelling, noch de Overeenkomst zal ooit ter
beschikking worden gesteld aan derde partijen (met uitzondering van de
werknemers en onderaannemers van de Verkoper voor zover nodig, of indien de
Verkoper verplicht is deze documenten onder de toepasselijke wetgeving openbaar
te maken). Indien nodig sturen wij de Overeenkomst op zijn/haar verzoek naar de
consument.
- De consument mag alleen de hoeveelheid goederen kopen die overeenkomt met de
normale behoefte. De goederen die via de website van de Verkoper zijn gekocht,
zijn niet bedoeld voor wederverkoop. Als de consument een hoeveelheid goederen
koopt of bestelt die niet aan de normale behoefte beantwoordt of de Verkoper
concludeert, op basis van de informatie waarover de consument beschikt, dat de
door de consument bestelde goederen voor wederverkoop zullen worden gebruikt,
dan heeft de Verkoper het recht om de bestelling van de consument te annuleren,
of indien de Overeenkomst al is gesloten, heeft de Verkoper het recht om de
Overeenkomst te ontbinden. Indien de Verkoper de Overeenkomst opzegt, worden
alle prestaties respectievelijk geretourneerd naar de consument en de Verkoper.
- PRIJS VAN DE GOEDEREN EN KORTINGEN
- De aankoopprijs van de op de website vermelde goederen is de uiteindelijke
prijs, d.w.z. de prijs van de goederen inclusief BTW en andere belastingen en
heffingen (indien van toepassing); deze prijs omvat niet de verzendkosten, de
rembourskosten, de kosten van de betalingsportaal en andere vergoedingen die
specifiek aan de consument worden meegedeeld bij het voltooien van de bestelling
(in ieder geval voordat de bestelling wordt verzonden).
- Door de bestelling te verzenden, bevestigt de consument te zijn geïnformeerd
dat de levering van de goederen afhankelijk is van de betaling van de
aankoopprijs of andere kosten, waarvan het uiteindelijke bedrag aan de consument
zal worden meegedeeld voordat de bestelling wordt verzonden.
- De consument erkent hierbij dat indien de website een prijs aangeeft voor
goederen die kennelijk onjuist is, dat de Verkoper het recht heeft de
Overeenkomst te ontbinden, zelfs nadat de consument de e-mail heeft ontvangen
waarin wordt bevestigd dat de bestelling van de consument klaar is om te worden
afgehaald of dat de goederen (naar gelang van het geval) voor levering zijn
verzonden. In een dergelijk geval zal de Verkoper de consument onmiddellijk op
de hoogte brengen van de situatie. Als voorbeeld zal de aangegeven prijs
duidelijk onjuist zijn indien: (i) de prijs van de goederen kennelijk onjuist is
(geen rekening houdt met de aankoopprijs), (ii) de prijs van de goederen
ontbreekt of een extra nummer bevat, of de decimale punt op de verkeerde plaats
staat, of (iii) de korting op de goederen meer dan 50% bedraagt, maar op de
website de goederen niet zijn gemarkeerd door de marketingcampagne of het
speciale aanbiedingssymbool. Als er twijfels zijn over de prijs, verzoekt de
Verkoper de consument om onmiddellijk contact op te nemen en zal de Verkoper aan
de consument bevestigen of de prijs juist is. Deze bepaling doet geen afbreuk
aan het recht van de consument om de Overeenkomst voor het gemak te ontbinden,
overeenkomstig de in deze AV genoemde voorwaarden.
- Alle speciale aanbiedingen en kortingen op de goederen van de Verkoper zijn
geldig, tenzij in het specifieke product anders wordt bepaald. Kortingen (indien
van toepassing) op de prijs van de goederen kunnen niet worden gecombineerd
(d.w.z. twee of meer kortingen kunnen niet op één enkel product en/of bestelling
worden toegepast). Aanvullende voorwaarden (bijvoorbeeld de duur) kunnen worden
toegepast op een speciale aanbieding of korting, die aanvullende voorwaarden
kunnen afzonderlijk aan de consument worden meegedeeld, hetzij in het kader van
een marketingmededeling in verband met de speciale aanbieding of korting of
anderszins, en deze aanvullende voorwaarden vormen een integraal onderdeel van
deze AV; indien er een discrepantie bestaat tussen deze AV en dergelijke
aanvullende voorwaarden, gelden de voorwaarden die zijn opgenomen in de
bijzondere voorwaarden van de speciale of de bijzondere aanbieding. Om enige
twijfel te voorkomen, als de consument de Overeenkomst opzegt of de gekochte
goederen terugstuurt voor een speciale aanbiedingsprijs, met een korting of met
behulp van een coupon, kan een dergelijke speciale aanbieding, korting of coupon
niet worden gebruikt om andere goederen te kopen als de Verkoper de speciale
aanbieding of korting niet meer verstrekt of als de coupon is verlopen.
- BETALINGSVOORWAARDEN
- De consument kan naar eigen inzicht de prijs van de goederen betalen,
alsmede alle kosten in verband met de betalingsmethode of -wijze die de
consument op een van de volgende manieren heeft gekozen:
- zonder contant geld betalen met een kaart (via de internetinterface van een
bank of de Gopay-betaalinterface);
- in contanten na ontvangst van de goederen op de door de consument aangewezen
plaats; en
- De aankoop wordt betaalbaar:
- door een bestelling te verzenden indien de consument als betalingsmethode
van de aankoopprijs een contante betaling heeft gekozen op grond van de
clausules 5.1, onder (a), en 5.1, onder (c), en aan de verplichting van de
consument om de aankoopprijs te betalen, wordt voldaan op het moment dat de
aankoopprijs op de rekening van de Verkoper wordt crediterend; of
- na ontvangst van de goederen indien de consument overeenkomstig clausule
5.1, onder (b), als wijze van betaling van de aankoopprijs betaling in contanten
heeft gekozen.
- De factuur voor de goederen wordt pas afgegeven nadat de consument de
aankoopprijs van de goederen heeft betaald en zal aan hem/haar worden geleverd:
- fysiek samen met de goederen indien de consument betaling zonder contant
geld heeft gekozen op grond van de clausules 5.1, onder (a) en 5.1, onder (c),
als wijze van betaling van de aankoopprijs; of
- binnen 48 uur na de levering van de goederen per e-mail indien de consument
de contante betaling overeenkomstig clausule 5.1, onder (b), als wijze van
betaling van de aankoopprijs heeft gekozen.
- Om enige twijfel te voorkomen, worden de kosten van het gebruik van de "cash
on delivery"-service niet opgenomen in de prijs van de goederen en worden ze in
rekening gebracht in het bedrag dat aan de consument wordt meegedeeld na het
selecteren van de optie "contant bij levering" bij het invullen van het
bestelformulier. De prijs voor de optie "contant bij levering" is de prijs voor
het gebruik van de betalingsmethode, niet voor verzendkosten of
verpakkingskosten.
- Om enige twijfel te voorkomen, geeft de Verkoper geen facturen uit exclusief
BTW.
- LEVERINGSVOORWAARDEN VAN GOEDEREN
- De Verkoper levert de goederen aan de consument via het in het
bestelformulier gespecifieerde bedrijf (de "Bezorger"). De levering is
onderworpen aan de algemene voorwaarden van de Bezorger.
- Op de website vermeldt de Verkoper voor elk artikel van de goederen
niet-bindende indicatieve levertijden (zoals aangegeven op de website); de
Verkoper zal echter zijn uiterste best doen om de goederen binnen die tijden aan
de consument te leveren. Niettegenstaande de voorgaande zin levert de Verkoper
de goederen uiterlijk binnen 40 werkdagen aan de consument. De tijd om de
goederen af te leveren begint op de dag volgend op de dag waarop de
orderbevestiging aan de consument is geleverd, maar niet voordat de aankoopprijs
op de rekening van de Verkoper is bijgeschreven indien de aankoopprijs is
betaald op grond van clausule 5.1, onder (a), of 5.1, onder (c). Bij het
vervullen van de bestelling van de consument kunnen er omstandigheden zijn die
van invloed zijn op de levertijd van de door de consument bestelde goederen. De
Verkoper stelt de consument onverwijld in kennis van elke wijziging in de
levertijd; dit doet geen afbreuk aan het recht van de consument om de
Overeenkomst op grond van deze AV te ontbinden.
- De consument ontvangt de levering van de goederen op het door hem/haar
opgegeven leveringsadres in de bestelling, op het tijdstip dat tussen de
consument en de bezorger is overeengekomen en onder de door de Bezorger
gespecificeerde voorwaarden.
- De Verkoper behoudt zich het recht voor om goederen waarvan de levering niet
door hem/haar is verricht (behalve zoals bepaald in clausule 6.5), niet
herhaaldelijk aan de consument te doen toekomen, ook al heeft de Verkoper
gehandeld overeenkomstig punt 6.3. Als de consument de levering van de goederen
niet aanneemt ondanks herhaalde pogingen tot levering, kan de Verkoper de
Overeenkomst ontbinden.
- Als de goederen in een kapotte of beschadigde verpakking aan de consument
zijn geleverd of als de zending blijkbaar te licht is, verzoekt de Verkoper de
consument de levering van de goederen niet bij de Bezorger af te nemen en de
Verkoper telefonisch op de hoogte te stellen via +421 233 059 601 of per e-mail
op contact@eyerim.com.
- ONTBINDING VAN DE OVEREENKOMST
- De consument kan de Overeenkomst, zelfs voor het gemak, te allen tijde
ontbinden vanaf het plaatsen van de bestelling tot het verstrijken van de
periode van 30 dagen die begint te lopen na zijn/haar ontvangst van de goederen.
Voor de toepassing van deze clausule worden goederen geacht door de consument te
zijn aangenomen: (i) indien de consument of een door hem/haar aangewezen derde
de bestelde goederen geheel of gedeeltelijk in ontvangst neemt of (ii) indien de
door de consument in één enkele bestelling bestelde goederen afzonderlijk worden
geleverd, zodra de goederen zijn geleverd, of (iii) indien de goederen bestaande
uit meerdere delen of stukken zijn geleverd, zodra het laatste deel of het
laatste stuk van die goederen zijn geleverd.
- Het recht om de Overeenkomst op grond van clausule 7.1 te ontbinden, is niet
van toepassing op goederen die zijn gemaakt volgens de specifieke eisen van de
consument, op maat gemaakt of speciaal voor één persoon zijn aangewezen.
- Het recht om de Overeenkomst met de Verkoper te ontbinden kan door de
consument worden uitgeoefend door middel van een brief gericht aan dit adres
eyerim.com/help/contact/
of per e-mail aan contact@eyerim.com; de
consument kan gebruik maken van het Overeenkomst ontbinding formulier dat HIER
beschikbaar is. De termijn voor ontbinding van de Overeenkomst wordt geacht te
worden behouden indien de aankondiging van de ontbinding aan de Verkoper is
toegezonden op of vóór de laatste dag van de in clausule 7.1 bedoelde termijn.
- Binnen 14 dagen na de datum van ontbinding van de Overeenkomst stuurt de
consument de goederen terug aan de Verkoper op dit adres
eyerim.com/help/contact/
of geeft hij het aan de Verkoper of de
persoon die door de Verkoper is gemachtigd om de goederen aan te nemen. De in de
voorgaande zin bedoelde termijn wordt in acht genomen indien de goederen op of
vóór de veertiende dag zijn overgedragen voor transport. De kosten voor de
teruggave van de goederen aan de Verkoper komen volledig voor rekening van de
consument.
- De consument is verantwoordelijk voor de vermindering van de waarde van de
goederen als gevolg van de verhandeling van de goederen die verder gaat dan de
behandeling die nodig is om de kenmerken en functionaliteit van de goederen vast
te stellen. Behandeling van goederen die buiten het in de voorgaande zin
genoemde toepassingsgebied vallen, betekent onder meer de teruggave van goederen
(i) die niet in hun oorspronkelijke verpakking zijn; (ii) zonder hun
beschermende verpakking (indien zij deel uitmaakten van de levering), (iii)
zonder de toebehoren die deel uitmaakten van de levering, (iv) waarvan de
etiketten of labels zijn verwijderd, (v) waarvan de beschermende kenmerken zijn
verwijderd (bijvoorbeeld stickers op de brillenglazen), (vi) waarvan de
gebruiksinstructies of andere bijgevoegde informatie niet meer aanwezig is. De
Verkoper raadt de consument aan het pakket te verzekeren waarmee de goederen aan
de Verkoper worden geretourneerd.
- De Verkoper geeft de door de Verkoper van de consument onder of in verband
met de Overeenkomst ontvangen betalingen binnen 14 dagen na de datum van
ontbinding van de Overeenkomst terug aan de consument, maar niet voordat de
Consument de goederen aan de Verkoper heeft geleverd of heeft aangetoond dat hij
de goederen aan de Verkoper heeft verzonden, mits:
- de consument de prijs van de goederen heeft betaald op een manier zonder
contant geld overeenkomstig 5.1, onder (a), of 5.1, onder (c), wordt de
aankoopprijs terugbetaald op de rekening van waaruit zij is betaald, tenzij de
consument de Verkoper schriftelijk verzoekt de aankoopprijs terug te betalen op
een andere rekening; of
- de consument de prijs van de goederen bij levering overeenkomstig 5.1, onder
(b), heeft betaald, wordt de aankoopprijs terugbetaald op de rekening van de
consument die door hem/haar is vermeld in de aankondiging van de ontbinding van
de Overeenkomst, of later schriftelijk aan de Verkoper is meegedeeld.
- De betalingen die de Verkoper overeenkomstig clausule 7.7 aan de consument
moet terugbetalen, worden door de Verkoper verminderd met:
- de extra kosten van levering van de goederen indien de consument
uitdrukkelijk kiest voor een andere manier van levering van de goederen dan de
goedkoopste gewone leveringsmethode die door de Verkoper wordt aangeboden (extra
kosten betekenen het verschil tussen de door de consument gekozen kosten van
levering en de kosten van de goedkoopste gewone leveringsmethode die door de
Verkoper wordt aangeboden);
- het bedrag dat overeenkomt met de bijzondere waardevermindering van de
goederen overeenkomstig beding 7.6.
- Indien de consument op grond van deze AV en de wet de Overeenkomst op
geldige wijze ontbindt, is elke nevenovereenkomst met betrekking tot de
Overeenkomst (indien van toepassing) ook nietig.
- De Verkoper behoudt zich het recht voor om de Overeenkomst te allen tijde
vóór de levering van de goederen te ontbinden indien zich omstandigheden
voordoen buiten de controle van de Verkoper die het onmogelijk maken om de aan
de consument bestelde goederen te leveren onder de voorwaarden die zijn
vastgelegd in de bestelling en/of deze AV. De Verkoper zal de consument hiervan
onverwijld per e-mail of telefonisch op de hoogte stellen via het e-mailadres
en/of het telefoonnummer dat hij/zij in het bestelformulier heeft opgegeven.
Binnen 14 dagen na de ontbinding van de Overeenkomst betaalt de Verkoper aan de
consument alle betalingen terug die hij van de consument heeft ontvangen op
grond van of in verband met de Overeenkomst.
- GARANTIE EN GARANTIECLAIMS
- Alle goederen die op de website worden gekocht, zijn onderworpen aan de
garantie van 24 maanden die door de Verkoper aan de consument wordt verstrekt en
die begint te lopen op de dag waarop de consument de levering van de goederen
heeft aangenomen.
- De garantieperiode wordt verlengd met de periode gedurende welke de
consument de goederen niet kon gebruiken vanwege een garantiereparatie.
- De garantie dekt geen gebreken die op de goederen zijn ontstaan:
- als gevolg van mechanische schade aan de goederen door de consument;
- als gevolg van het gebruik van de goederen in omstandigheden waarvan de
vochtigheid, chemische en mechanische effecten niet overeenkomen met de
natuurlijke omgeving;
- als gevolg van andere dan normale behandeling of verwaarlozing van de
goederen;
- als gevolg van schade die aan de goederen is toegebracht door overmatige
belasting of het gebruik ervan in strijd met de gebruiksvoorwaarden van de
fabrikant, de algemene beginselen of technische normen;
- als gevolg van schade aan de goederen door onvermijdelijke en/of onvoorziene
gebeurtenissen;
- als gevolg van schade aan de goederen door onopzettelijke vernietiging en
onopzettelijke verslechtering;
- door onprofessionele interferentie, schade tijdens transport, waterschade,
brand of andere overmacht; en
- door wijzigingen in de goederen door een andere partij dan de Verkoper of de
door de Verkoper gemachtigde persoon.
Om enige twijfel te voorkomen, zal de garantie geen betrekking hebben op normale
slijtage van de goederen (of hun onderdelen) die door het gebruik ervan worden veroorzaakt.
- De consument kan een garantieclaim indienen met betrekking tot de goederen op
eyerim.com/help/contact/
- Bij het indienen van een garantieclaim met betrekking tot de goederen levert
de consument aan de Verkoper:
- de goederen waarop de garantieclaim van toepassing is, waarbij al hun
toebehoren samen met de goederen aan de consument worden geleverd;
- de factuur voor de goederen; en
- een garantieclaimbrief waarvan het exemplaar HIER beschikbaar is en waarop
moet worden vermeld:
- naam, achternaam, adres, telefoonnummer en e-mail van de consument;
- factuurnummer, bestelnummer en datum waarop de goederen aan de consument
zijn geleverd;
- aanduiding van de goederen waarop de garantieclaim van toepassing is
(zoals hun serienummer);
- beschrijving van het defect van de goederen waarop de garantieclaim
betrekking heeft;
- de voorkeursmethode voor de behandeling van de garantieclaim Overeenkomstig
clausule 8.10; en
- handgeschreven handtekening van de consument.
- Om twijfels te voorkomen, als de consument goederen (zoals een brilmontuur)
bij de Verkoper heeft besteld die vervolgens werden aangevuld met andere
goederen die niet bij de Verkoper zijn gekocht (zoals brillenglazen), scheidt de
consument de goederen en levert hij de goederen die onder de garantieclaim
vallen alleen zonder de goederen die bij een derde zijn gekocht. Op de dag van
levering van de goederen waarop de garantieclaim betrekking heeft, samen met de
documenten en informatie overeenkomstig clausule 8.5, begint de termijn voor de
Verkoper om de garantieclaim van de consument te behandelen.
- Indien de consument meer goederen bestelt die binnen één eenheid worden
geleverd, mogen de vorderingen op gebreken in een van deze goederen er niet toe
leiden dat de consument vorderingen heeft op gebreken in andere niet-defecte
goederen.
- De garantieclaim wordt alleen behandeld in verband met de gebreken die de
consument in de garantieclaimbrief heeft vastgesteld.
- De Verkoper zal de garantieclaim onmiddellijk behandelen, in complexere
gevallen binnen 3 werkdagen na de indiening van de garantieclaim op grond van
clausule 8.7 en, in gerechtvaardigde gevallen, vooral als complexe technische
evaluatie van de goederen vereist is, binnen 30 dagen na de datum van indiening
van de garantieclaim. Zodra de termijn voor de behandeling van de garantieclaim
is verstreken, kan de consument de Overeenkomst ontbinden.
- Op basis van het door de consument gekozen recht om door hem/haar uit te
oefenen, zal de Verkoper de wijze van omgaan met de garantieclaim bepalen:
- als het defect kan worden verholpen:
- de Verkoper zal het defect zonder onnodige vertraging, op tijd en naar
behoren verhelpen; of
- de Verkoper zal, op verzoek van de consument, de defecte goederen of hun
component uitwisselen indien het defect alleen betrekking heeft op dat onderdeel
indien de Verkoper daardoor geen onevenredige kosten maakt, gelet op de prijs
van de goederen of de ernst van het defect; of
- de Verkoper zal naar eigen goeddunken de defecte goederen of hun component
uitwisselen indien het defect alleen van invloed is op dat onderdeel als dit de
consument geen ernstige problemen oplevert;
- als het defect niet kan worden verholpen en voorkomt dat de goederen naar
behoren worden gebruikt als defectvrij artikel, of als het defect kan worden
verholpen, maar de goederen niet naar behoren kunnen worden gebruikt als gevolg
van het defect omdat het defect wordt herhaald of de goederen lijden aan
verschillende gebreken:
- zal de Verkoper de goederen omruilen; of
- kan de consument Overeenkomst ontbinden.
- indien de gebreken van de goederen niet kunnen worden verholpen, heeft de
consument recht op een redelijke korting op de aankoopprijs van de goederen.
Om twijfel te voorkomen, begint de garantieperiode op de datum van overname van
de nieuwe goederen, indien de goederen worden geruild.
- Als de consument de garantieclaim met betrekking tot de goederen indient:
- tijdens de eerste 12 maanden van de aankoop kan de Verkoper de garantieclaim
van de consument alleen afwijzen op basis van deskundige beoordeling; ongeacht
de uitkomst van de beoordeling door deskundigen, zal de Verkoper niet van de
consument verlangen dat hij betaalt voor de kosten van de beoordeling door
deskundigen of andere kosten in verband met de beoordeling van deskundigen. De
Verkoper verstrekt de consument binnen 14 dagen na de datum van de oplossing van
de garantieclaim een kopie van de beoordeling van de deskundige ter
rechtvaardiging van de afwijzing van de garantieclaim;
- na 12 maanden van de aankoop en de Verkoper de garantieclaim heeft
afgewezen, vermeldt hij in het document voor het oplossen van de garantieclaim
de persoon aan wie de consument het product kan sturen voor deskundige
beoordeling. Indien de consument het product ter beoordeling door deskundigen
naar de aangewezen persoon stuurt, komen de kosten van de beoordeling door
deskundigen en alle andere daarmee verband houdende kosten voor rekening van de
Verkoper, ongeacht het resultaat van de beoordeling door deskundigen. Indien de
consument door de professionele beoordeling de aansprakelijkheid van de Verkoper
voor het defect vaststelt, kan de consument de garantieclaim opnieuw indienen;
de garantieperiode loopt niet in afwachting van de professionele beoordeling. De
Verkoper vergoedt aan de consument binnen 14 dagen na de datum van opnieuw
ingediende garantie claims alle kosten voor de professionele beoordeling,
alsmede alle bijbehorende redelijke kosten. Een opnieuw ingediende garantieclaim
kan niet worden afgewezen.
- De Verkoper heeft de consument hierbij naar behoren in kennis gesteld van
zijn/haar rechten op grond van artikel 622 (punt 8.10, onder (a) bovenvermeld),
en artikel 623 (clausule 8.10, onder (b), 8.10, onder (c) hierboven), van wet
nr. 40/1964 Collectief van he Burgerlijk Wetboek. Door het aangaan van de
Overeenkomst bevestigt de consument dat hij/zij de mogelijkheid heeft gehad om
de algemene voorwaarden voor de garantieclaims van goederen te lezen.
- De Verkoper stelt de consument hiervan per e-mail, telefoon en/of brief in
kennis van de afwikkeling van zijn/haar garantieclaim en geeft tegelijkertijd
binnen 30 dagen na de datum van de garantieclaim een schriftelijk document af
aan de consument.
- BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS
- De Verkoper verwerkt persoonsgegevens van de consument onder de voorwaarden die
zijn vastgelegd in het HIER uiteengezette beleid voor de verwerking van
persoonsgegevens. De consument erkent en stemt hierbij in met deze algemene
voorwaarden voor de verwerking van persoonsgegevens.
- ILLUSTRATIEFOTO'S EN VIRTUELE SPIEGEL
- Door het aangaan van de Overeenkomst erkent de consument dat de
afbeeldingen en foto's van de goederen op de website illustratief zijn en in
werkelijkheid kunnen de goederen afwijken van de illustratiefoto's, waarbij het
verschil meestal in kleur van de goederen is.
- De Verkoper biedt de consument op zijn website de mogelijkheid om de
illustratiefoto van de goederen te vergelijken met hun foto door middel van de
virtuele Magic Mirror. De consument erkent dat de beelden van de goederen in de
virtuele Magic Mirror alleen illustratief zijn en niet noodzakelijkerwijs de
werkelijkheid hoeven weer te geven.
- GESCHILLENBESLECHTING
- Als de consument niet tevreden is met de manier waarop de Verkoper
zijn/haar garantieclaim heeft opgelost of als hij/zij van mening is dat de
Verkoper zijn/haar rechten heeft geschonden, kan hij/zij contact opnemen met de
Verkoper met een verzoek om rechtsvordering. Indien de Verkoper ondanks
zijn/haar verzoek om rechtsvoorziening zijn/haar verzoek afwijst, zijn antwoord
negatief is of niet binnen 30 dagen na de verzending van het verzoek op
zijn/haar verzoek reageert, kan de Consument een verzoekschrift indienen voor
het starten van een alternatieve geschillenbeslechting overeenkomstig artikel 12
van wet nr. 391/2015 Coll. betreffende alternatieve beslechting van
consumentengeschillen, en tot wijziging en aanvulling van bepaalde wetten.
- De relevante entiteit voor alternatieve beslechting van
consumentengeschillen is de Slowaakse Handelsinspectie of een andere relevante
gemachtigde rechtspersoon die is ingeschreven op de lijst van alternatieve
geschillenbeslechtingsentiteiten die door het ministerie van Economie van de
Slowaakse Republiek wordt bijgehouden (de lijst is beschikbaar op
www.mhsr.sk
). De consument kan kiezen welke van de bovengenoemde
entiteiten van alternatieve geschillenbeslechting van consumentengeschillen te
gebruiken.
- Om het verzoekschrift voor de alternatieve oplossing van het geschil in te
dienen, kan de consument gebruik maken van een online platform voor de
beslechting van geschillen dat beschikbaar is op
ec.europa.eu/consumers/odr/.
- CONTACTGEGEVENS
- Contactgegevens van de Verkoper:
- adres voor levering: Michalská 389/20, 811 01 Bratislava, Den Slovakiske Republik
- e-mailadres: contact@eyerim.com
- telefoonnummer: +421 233 059 601
-
Contactgegevens van de toezichthoudende autoriteit: Slovenská obchodná
inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj Odbor výkonu dozoru
- adres voor levering: Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1
- telefoonnummer: 055/622 07 81, 055/622 76 55
- fax: 055/622 46 95
- ALGEMENE BEPALINGEN
- Deze AV worden ten opzichte van de consument van kracht op de datum van de
Overeenkomst.
- De Verkoper kan deze AV op elk gewenst moment eenzijdig aanpassen of
wijzigen. De AV die geldig en van kracht zijn op het tijdstip van de aangaan van
de Overeenkomst zijn van toepassing op de relatie tussen de consument en de
Verkoper.
- Indien een bepaling van deze AV ongeldig of ineffectief is of wordt, is in
plaats van deze bepaling een bepaling waarvan de betekenis zo dicht mogelijk bij
de ongeldige of ineffectieve bepaling ligt, van toepassing. De nietigheid of
ineffectiviteit van de ene bepaling doet geen afbreuk aan de geldigheid van de
andere bepalingen van de AV. In geval van twijfel worden de bepalingen van deze
AV beschouwd als geldig in plaats van ongeldig.
SCHEMA 1
VOORBEELD ONTBINDINGSFORMULIER KOOPOVEREENKOMST
(de consument vult dit formulier alleen in en stuurt dit in als hij/zij de
Overeenkomst wenst te ontbinden)
Adres:
Eyerim s.r.o.
Michalská 389/20 811 01
Bratislava, Slovenská republika
Consument:
Naam en achternaam:
Adres:
Telefoonnummer:
E‑mail:
Verkoper:
eyerim s.r.o., met geregistreerde zetel in Brezová 2055/22, 052 01 Spišská Nová
Ves, Identificatie nr.: 47 970 006, ingeschreven in het Handelsregister van het
Districtskantoor Košice I, sectie: Sro, insert-nr.: 36601/V,
Belastingidentificatie-nr.: 2024164153, telefoon-nr.+421 233 059 601, e-mail:
contact@eyerim.com
De consument deelt hierbij mee aan de Verkoper hij/zij de Overeenkomst voor de
volgende goederen heeft opgezegd:
Datum van ontvangst van de goederen:
Datum:
Handtekening:
SCHEMA 2 GARANTIE CLAIM BRIEF
Adres:
Eyerim s.r.o. Michalská 389/20 811 01
Bratislava, Slovenská republika
Consument:
Naam en achternaam:
Adres:
Telefoonnummer:
E‑mail:
Verkoper:
eyerim s.r.o., met geregistreerde zetel in Brezová 2055/22, 052 01 Spišská Nová
Ves, Identificatie-nr.: 47 970 006, ingeschreven in het Handelsregister van het
Districtskantoor Košice I, sectie: Sro, insert-nr.: 36601/V,
Belastingidentificatie-nr.: 2024164153, telefoon-nr.+421 233 059 601, e-mail:
contact@eyerim.com
Factuur-nr./Bestelling-nr.:
Datum van levering van de goederen:
Bedoeld gebruik van de goederen waarop de garantieclaim van toepassing is:
Beschrijving van het defect van de goederen:
Voorkeursmethode voor het afhandelen van de garantieclaim:
● corrigerend middel van het geclaimde defect
● vervanging van de goederen, of vervanging van het defecte deel van de goederen
indien het defect alleen van invloed is op dat deel van het artikel
● ontbinding van het Overeenkomst
Datum:
Handtekening: